Neste utsendelse i sommer er 17.juli.

Digital versjon får du på e-post med en gang!

Boken DIN VEI!

Oppslagsverk i sunn livsstil!

 
Finnes både i trykt og digital versjon!

Boken DIN VEI

Boken DIN VEI er et lettfattelig oppslagsverk for deg som vil komme i form, gå ned i vekt, få mer overskudd og god helse!

Den egner seg også for fagpersoner som jobber med helse og livsstilsendring!

Bokens innhold

Boken består av tre hoveddeler. Du får en miks av forskningsbasert informasjon (så du forstår hva som egentlig er viktig for å få resultater) og praktiske verktøy for å ta gode valg og skape gode vaner!

Forstå hvordan du øker motivasjonen, setter motiverende mål og skaper gode vaner! Lær hvordan du lykkes med endringer over tid og får til det du ønsker også når du møter på utfordringer som slitenhet, stress og manglende motivasjon.

Lær hvordan du skal spise for å oppnå vektkontroll, overskudd og god helse, uten at du må følge en streng diett. Få teknikker for å spise riktig i praksis, både i hverdagen og i utfordrende situasjoner som selskaper, restauranter og ferier. Du får også en rekke forslag til sunne måltider.

Lær hvordan du skal trene for å komme i form, gå ned i vekt, få mer overskudd og bedre helse! Forstå hvilken type trening som er viktigst for deg og få teknikker for å få gjennomført treningen over tid. Også når det er travelt, du er sliten eller er ute og reiser. Du får også forslag til treningsøkter og øvelser.

Hei, jeg heter Andreas!

Jeg har jobbet i trenings- og helsebransjen i snart 20 år, og  hjulpet tusenvis av mennesker å bli sprekere, slankere og/eller friskere ved å skape gode vaner!

Jeg er utdannet fysioterapeut, ernæringskonsulent, personlig trener og helsecoach, og er spesialist i atferdsendring og vektregulering.

I boken min har jeg samlet det jeg har sett er viktigst for å lykkes med trening, mat og annen helseatferd. Innholdet er basert på det jeg har lært gjennom mange års erfaring, studier og dypdykk i forskning og faglitteratur.

Les min historie

Tilbakemeldinger fra lesere

En kjempebok!

Hilde Wassmo - psykologspesialist

Man kan slå opp på hvilken som helst side og bare bli inspirert.

Det er flott at den er så visuell. At teksten er i bokser og med farger og flytdiagrammene.

Jeg elsker den indre sabotøren. Selv ikke sju år med psykologistudier og tre år med kursing i meditasjon har klart å få meg til å se ham så klart! 

Boken er så generelt utformet at den gir mening om kosthold selv om jeg ikke trenger slanke meg og trening selv om jeg trodde jeg kunne trening.

Liker at den har forenklet og bruker det siste man vet om motivasjon og at dette gjennomsyrer hele boka. Det gis hele tiden alternativer for nivå, preferanser og faktorer utenfor det «perfekte». Tydelig at man kan starte uansett nivå.

Anbefales til både fagfolk og folk flest!

Silje Kristin Kampestuen - Livsstilsveileder med bachelor i livsstilsendring og folkehelse

En ærlig bok som inneholder oppskriften til bedre helse!

Som livsstilsveileder og kursleder anbefaler jeg denne boken til alle mine deltagere.

Boken er lettlest og har en god faglig tyngde. At boken er så visuell vil hjelpe mange å sette seg inn i situasjoner som hører til endringsfaser.

Jeg vil fremheve bruken av tekstbokser, tabeller og figurer som i sammenheng med teksten gjør boken lett forståelig. Verktøyene som blir presentert er representative i endringsfaser, og enkle å ta i bruk.

Jeg anbefaler boken på det varmeste til deg som ønsker en endring, til fagpersoner som jobber med livsstilsendring, og til studenter i forebyggende helsearbeid.

 

Faglig veldig sterk!

Martin Norum - PT & MSc Sports Nutritionist

En bok veldig mange kan få nytte av!

Den dekker svært mange viktige temaer som alle har en betydelig påvirkning på helse, er faglig veldig sterk og bærer tydelig preg av å ha vært jobbet nøye og lenge med. Den er også veldig lett å lese.

Boken skiller seg tydelig fra andre bøker om trening, motivasjon og kosthold!

PS. Jeg tjener ingenting på å skrive om eller anbefale boken, men synes faglig sterke bøker om trening, motivasjon og kosthold generelt fortjener framsnakk.

Både bruksbok og læringsbok!

Charlotte Bjørge - Personlig trener

Jeg liker at den er oversiktlig med hovedkapitler og underkapitler. Fin balanse mellom kunnskap, atferd, verktøy, utfordringer og forslag til mat/øvelser, og fine/morsomme illustrasjoner. Det er enkelt å relatere innhold til seg selv.

Liker også at den kan brukes både som bruksbok og læringsbok og at den inneholder kunnskap om hvordan lykkes med endring.

Burde vært pensumbok!

Tore Neby - Trener ved Wang Toppidrettsgymnas og tidligere landslagsutøver

 Boken inneholder faglig kvalifisert og oppdatert innhold, og flotte illustrasjoner. Den framstår med veldig høy pedagogisk kvalitet.

Etter mitt skjønn kan den brukes som pensumbok, spesielt i videregående skoler, gjerne i kombinasjon med idrettsfag og kosthold/ernæring.

Bokens innhold

Forskningsbasert kunnskap og praktiske verktøy, presentert på en oversiktlig og forståelig måte!

I hvert kapittel finner du oversikter med praktiske tips for å øke motivasjonen, spise sunnere og få til mer trening/aktivitet!

Boken inneholder en rekke faktabokser om hva vitenskapen sier er viktig. Perfekt for deg som ønsker faglig oppdatering eller bare vil forstå mer. Bakerst er en referanseliste til hundrevis av studier og fagbøker.

 Selv om boken er svært innholdsrik, er det enkelt å finne frem til det du trenger, ved  bruke innholdsfortegnelsen og fargekodene. 

Bokens kapitler!

Under ser du oversikt over bokens kapitler.

Bestill boken

Velg den du ønsker nedenfor. Du betaler med bankkort eller VIPPS.

kr. 449,-

(verdi 748,-)

Spar penger ved å kjøpe begge samtidig!

Les papirutgaven i ro og mak, og ha boken tilgjengelig som oppslagsverk på mobil, nettbrett og PC i tillegg.

(+ frakt kr. 69,-)

KJØP NÅ!

kr. 389,-

(verdi 449,-)

Sendes i posten!

(+ frakt kr. 69,-)

KJØP NÅ!

kr. 199,-

(verdi 299,-)

Digital versjon du laster ned som PDF. Kan leses på mobil, nettbrett og PC/MAC.

Inneholder klikkbare lenker for enkel navigering i boken.

KJØP NÅ!
Close

Fyll ut skjemaet, så kontakter jeg deg for en prat!